aquarellepgclegacy

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Generation 1 - Babyboom

Av aquarellepgclegacy - 16 maj 2013 20:51

Livet fortgår och äntligen lyckas Winter klättra ett steg högre på karriärstegen. Han är nu i nivå 2 och lite närmare sin dröm. Crimson är gravid IGEN. Ruby och Ash med hjälp av sina föräldrar, mest Crimson, har lärt sig både gå, prata och använda pottan.


För någon dag sedan fyllde dem år och har har ni dem idag.


 


Även fast dem är så olika kommer dem bra överens. Men då och då råkar Ruby ut för sin syster små bus. Ash kommer nog bli en riktig bråkstake, första dagen i skolan snodde hon med sig något hem..



Då var det dags igen. Efter en vistelse på sjukhuset, kom Winter och Crimson hem med två flickor. Dem fick namnet Celeste och Alice . Kan en arvtagare vara född?


 



 
 
Ingen bild

Elin

17 maj 2013 17:26

Jag förstår inte riktigt vad en PGC(vad det nu heter) går ut på. Kan du förklara?

aquarellepgclegacy

17 maj 2013 23:58

Nej det är lite svårt att förstå sig på, jag är själv ny till det här. Här finns en genomgående förklaring som jag använde mig av http://alltomsims.blogspot.se/2013/01/utmaning-pgc-perfect-genetics.html

Men en kort förklaring kommer här: PGC står för Perfect Genetics. Själva utmaningen går ut på att du skapar en sim med speciell hår och ögonfärg. I mitt fall är dessa ljusblå och gul. Startsimmen måste ha egenskapen ogillar barn och resten ska vara slumpade. Sen gäller det att den speciella hår- och ögonfärgen överlever i tio generationer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aquarellepgclegacy - 17 december 2013 12:02

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på VÄLDIGT länge. Har inte haft något spelsug. Ska försöka vid jul och så. Men tills vi hörs igen går ni ha en god jul och ett gott nytt år! ...

Av aquarellepgclegacy - 7 november 2013 11:05


Har inte hunnit spela så mycket med den här familjen. Har spelat ganska mycket ITF när jag väl har spelat. Så det har gått lite segt med att få en arvinge, då huset är fullt. Jag har väntat på att Hawk ska växa upp, vilket han nu gjort.   Eftersom ...

Av aquarellepgclegacy - 24 oktober 2013 15:14

Har försökt uppdatera flera gånger den här veckan men  Google Chrome har slutat fungera varje gång jag ska publicera, så jag tappade orken.. Men här kommer en uppdatering i.a.f.   Vi börjar med att Jay har blivit ett barn. Familjens andra hybri...

Av aquarellepgclegacy - 15 oktober 2013 16:14

Börjar med att säga att Erne fick gå i graven. Han buggade och kunde inte bli barn, hur jag än gjorde.. Kanske kan få det att funka genom att återuppliva honom.   Men här har ni en son till. Jay blev hans namn och är en hybrid.  Som sina varulv...

Av aquarellepgclegacy - 7 oktober 2013 17:54

Opal blir gravid, hon som inte gillar barn..  Men hon måste. Det första barnet föds och det blir en pojke. Han får namnet Hawk.   Trodde jag hade ställt in så jag får hybrider. Men det hade jag inte. Så Hawk är enbart en älva. Han fick dock en v...

Ovido - Quiz & Flashcards