aquarellepgclegacy

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Önska hus

Av aquarellepgclegacy - 20 maj 2013 19:59

I detta inlägg och bara i detta så får ni komma med önskningar på hus jag kan göra.


Det som behövs för att lämna in en önskan:

- Skriv hur många sovrum och badrum.

- Skriv vilken stil du vill ha på huset utformning. T.ex Modern, Lantligt o.s.v

- Skriv vilken stil du vill ha på interiören. Färg, form, stil. T.ex Lantligt, blommigt, grönt.

- Skriv om ni vill ha ett speciellt rum i huset. T.ex. musikrum, bibliotek, gym o.s.v

- Skriv också om ni vill ha det inrett med möbler, om det är okej att jag använder store-saker och nedladdade saker.

- Skriv också gärna vem ni har tänkt ska bo i huset och en motivering.

- Du bör också skriva vilka spel du har.


OBS! Att jag tillåter inte att husen läggs upp på nytt utan min tillåtelse (och då ska huset antigen fått en rejäl makeover eller blivit ombyggt).


Husen är nedladdningsbara i en månad efter att jag delat den. Sen sätts ett lösenord upp och en förfrågan kan skickas så man kan ladda ner huset. Om personen ber att få huset privat så sätts ett lösenord upp direkt. 


Blir det för mycket önskningar så kommer jag stänga det här inlägget tills jag har kommit ifatt.

 
 
Ida

Ida

21 maj 2013 12:42

Hej :) Jag skulle vilja önska ett hus med privat nedladdning :)
- 3 sovrum/badrum
- Lantlig, typ bondgård
- Modernt lantlig interiör, ljust, grått eller svart. Ett sovrum får gärna gå i lila, och de anda två sovrummen i svart & vitt! Gärna lite randigt i olika färger också..
- Helst två våningar också
- Speciella rum: Barnrum, stall, sadelkammare/foderrum, gym, utomhus: trädgårdsland
- Du kan använda nedladdade möbler, men INGA storemöbler!
- Jag tänkte flytta in en familj, en man, en kvinna och ca 2-3 hästar. De ska ha en bondgård typ, en hund, nån katt, höns, odla sina egna grönsaker osv.. Jag vill jättegärna ha det här huset, för att det kan ge mig inspiration (utan att härma) för att bygga hus till min blogg! Och sen tyckte jag att huset du gjorde till Sara på SimsDeluxe var helt, fantastiskt underbart! Det är nog det..
// Ida . SpicySims

http://spicysims.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:20

Uppfattat. Börjar i helgen.

 
Sims3Tjejen

Sims3Tjejen

21 maj 2013 19:05

1. 3 sovrum och 2 badrum
2. Mordernt
3. I ena sovrummet ska vara svart och vit. Andra ljusblåt och rosa och det tredje ska vara i pasttelfärger. Och väldigt mordernt
4. Jag skulle vilja ha ett musikrum, ett hobbyrum och ett bibilotek
5. Jag vill ha inrett. Det är okej om du använder nerladdat. Men inte från store
6. Jag hade tänkt att 3 ungdomar skulle bo i huset.

(hoppas jag gjort rätt!, säg till annars)

http://sims3tjejen.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:21

Det var rätt. Börjar så fort jag är klar med det förstå.

 
Ingen bild

simsaren

21 maj 2013 19:26

heej jag vill önska och så har jag några frågor! fråga 1. hur laddar man ner?. nr 2.jag har laddat ner massor av en hemsida och det går men dom kmr nt?. det var alla frågor nu ska jag berätta hur huset ska va! det ska ha 3 badrum ett vuxen sov rum två tjej tonårsrum ett killtonårsrum ett mellanbarns rum ett typ bebis rum alltså för en 2-3-4 åring 3 reserv rum ett vardags rum 1 kök ett fin matrum det ska va pol fontän leksaker och med typ sånt du vet huset du gjorde till Sara ungefär så vill jag att det ska se ut på ut sidan polen ska ärna va rund och TOR plus en bubbelpol elr vad det nu heter nu har jag en skit cool ide gör en liten plats i polen i mitten där man sätter bubbelpolen om det nt går så bara sätt den någon annan sida hoppas det går bra jag tänker följa din sida typ elr kolla på den varje dag ses!

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:29

Hej.
1. Laddar ner genom att hitta ett föremål du vill ha och laddar ner det. Om du är på en pc med windows så hamnar nedladdnignen förmodligen i hämtade filer mappen. Har du laddat ner en sims3pack-fil så dubbelklickar du bara på den, då ska launchern starta och börja installera inehållet. Om det är en package-fil så kan du följa den här guiden: http://simsdeluxe.bloggplatsen.se/2012/11/02/8925316-guide-installera-packagefiler/

Kommer att medela dig när ditt hus är klart. Kan ta ett litet tag.

 
Ingen bild

SimsSmulan

21 maj 2013 19:35

Hej!
Jag vill ha 5 sovrum, och 6 badrum, 2 badrum på nedervåningen och resten där uppe. Jag vill ha det största sovrummet på nedervåning till föräldrarna, och barnens sovrum där uppe. Jag vill att hela huset ska vara väldigt lantligt, eller väldigt modern, bestäm själv. Jag vill förresten att sovrummen ska vara GANSKA stora. Jag vill ha några speciella rum, ett musik och konstrum, ett gym, ett barnrum och ett bibliotek (blir det för mycket så kan du ta bort biblioteket). Du får gärna inreda det, men använd inga storesaker då, och om du vill använda CC så får du gärna lista vart du har laddat ner det ifrån. I sovrummen vill jag isf att du i två av rummen ställer in två sängar, och en dubbelsäng i ett rum.
De jag har tänkt ska bo i huset är min PGC, som inte har speciellt mycket utrymme där de bor idag. Dock kör jag inte 100% efter reglerna utan fuskar till mig pengar om det behövs. Min PGC är på generation 2, och de har hittills 8 barn utan en enda arvinge, så det är väldigt trångt.

Här kommer en lista över vad jag vill ha i huset, för att underlätta.
- 6 badrum, 2 på nedervåningen, 4 på övervåningen.
- 5 sovrum, ett master bedroom på nedervåningen, 4 på övervåningen varav jag vill att det ska vara 2 sängar i 2 av rummen. Inred gärna två av rummen flickigt och två pojkigt.
-Ett musik- och konstrum, ganska stort.
-Ett gym
-Ett barnrum med två barnsängar, två pottor osv.
-Ett bibliotek (kan tas bort om det blir för mycket)
-Ett garage med plats för 1-2 bilar.
-En altan

Gud vad långt det blev! Hoppas att du orkade läsa allt!

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:29

Haha, ja jag orkade. Medelar dig när ditt hus är klart.

 
Fanny

Fanny

21 maj 2013 20:52

Hej Christoffer! Jag skulle vilja ha ett hus till min PGC. Fast de är inte så många för familjen första barn blev arvingen! xD Fast sen hade pappan två barn som kunde flytta in, och så ska hon få två tvillingar. Eller haha, hon är inte gravid än men ändå. xD

Jag har simsspelen Årstider och Diesel.

Du får använda store saker.

Jag vill ha en under våning och en övervåning och en källare.

Övervåningen-
Två sovrum. Ett sovrum till barnet Valencia, Valencia är inte så där jätte tjejig av sig, därför vill jag inte ha massor av prinsessor och rosa och så.
Rodney är pojken som är lite äldre än Valencia. Men han är ändå barn men snart tonåring! Du kan göra det för en tonåring. Eftersom det bara är 6 simsdagar kvar tills han blir tonåring.

Sen så har vi vardagsrummet där uppe också. Det behövs en teve, teve-spel, tre st gå-stolar till småbarn, Och en lekhage.

Nedervåningen-
En hall, inget specielt där men det ska vara fint. :)

Ett sovrum för föräldrarna. Spegel och byrå/garderob är ett måste, resten kvittar. :3

Barnrum för bebisar/småbarn. För de kommande tvillingarna. Jag vet inte könet på barnen, och därför kvittar färgen och så. Men sen ska vi ha ett badrum också! Här vill jag ha dusch och badkar. (Går även bra om det är ett badkar och dusch som sitter ihop.)

Källaren-

Nere i källaren finns ett rum med dator, teve, fotollsspel, gitarr, staffli att måla på och ett badrum.



Nu ska du tacka Sara på SimsDeluxe, för hon har gjort så du har fått en till läsare! :D


http://Simsfanny.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:32

Uppfattat. Vill bar påminna att om jag använder store-saker och du inte har dem så kommer dem att ersättas när du installerar dem. Vilket betyder att du inte kommer få store-saker om du inte redan har dem. Så om du känner att du int evill köpa en massa saker senare, så bör jag veta vilka saker du har köpt ifrån store.

 
Fanny

Fanny

21 maj 2013 21:11

Jag glömde trädgården! xD,

Trädgård-

Lite träd och buskar, lite mysigt med gungor, rutchkana, fotbollsmål, och andra utomhusaktiviteter. Grill på altanen och sådant. Kan även ha en rund pool som Sara hade i sitt hus, hehe! xD


Sådär, nu var jag klar! :D XD

http://Simsfanny.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

21 maj 2013 21:32

Got it!

 
Ingen bild

simsgalning

21 maj 2013 22:42

Hejsan!
Jag vill ha ett nytt hus åt min pgc familj som består av två ungdomstjejer, 1 tonårsflicka och tre småbarn.
Jag har lyx och design, årstider, leva livet och drömjobb
Stil: mysigt och gulligt
Nedervåningen:
1 badrum, en hall och kök, vardagsrum/matsal och ena tjejens rum som ska vara ljuslila och se lite tonårsaktigt ut.
Övervåningen: badrum, tv-rum, småbarnsrummet som alla 3 småbarn ska dela så det måste vara ganska stort. Färg: ljusgrön eller ljusblå. Ett rosa tonårsrum och ett vuxen rum som ska vara vit och mörkblå (gärna mörkblå tapet med vita blommor på) och ett arbetsrum med springband, gitarr och dator. Utomhus vilö jag ha grill och pool och en massa leksaker till barnen (när dom blir det).
Jag vill gärna ha mycket nedladdade saker fast inte från store :) Det ska vara inrett. En sak till jag vill gärna ha staket runt huset.
Hoppas jag inte glömt något nu :)

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 08:45

Uppfattat, fixar så fort jag kan.

 
sqlinda

sqlinda

22 maj 2013 10:56

1. 5 sovrum och. Badrum
2. Modern (beachaktigt :D)
3. Första sovrummet ska vara för föräldrarna:
Lila och vitt, typ ljus lila som sims deluxe fick!
Andra rummet ska vara ett tonåringsrum:
mörkröd och vit med mågna fina tecknade landskapstavlor!
Tredje rummet ska vara för småbarn:
1 gullig säng och ska ha rosa tapeter med dekorationer och leksaker m.m
Fjärde rummet:
likadant
femte rummet:
barnrum minntgrön färg plus vit
4.

http://sqlinda.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:02

Okej jag förstår.

 
Ingen bild

Em

22 maj 2013 15:35

Halluu!
Jag skulle villa önska ett hus...
- 3 sovrum och 3 badrum
- Lantligt
- Svart och vitt, lite lantligt men ändå en smula modernt^^
- Ett kontor, hall, vardagsrum, kök med matplats och ett stall för 6 hästar skulle sitta fint till.
Och trädgårdar älskar jag, så gärna det med! 2 våningar vore också kul.
- Jag har alla expansioner förutom rampljuset.
- I huset bor en hästgalen tjej, hennes pöjkvän och ett småbarn.
Familjen innehåller också 6 hästar^^

Ps. Huset som du gjorde till Sara var fantastiskt :)

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:03

Okej, jobbar så fort jag kan. Det är lite kö just nu.

 
Lilly

Lilly

22 maj 2013 15:44

Hej, jag vill ha ett hus till min PGC som är 6 stycken (och det blir inte fler) och en häst
jag har Destination världen, drömjobb, årstider, universitets liv, levalivet, kvällsnöjen, diesel, stadsliv, sovrum och badrum, utomhus lyx och husdjur


jag vill ha en källare som ska va ungefär ett rum, och en "bottenplan" och en övervåning,

- 2 ganska stora sovrumrum och ett lite mindre 3 badrum
- ganska modern
- ganska ljusa färger på väggarna T.ex mint grön och vit m.m
- ett arbets rum med bl.a ett arsitektur "block" ett musik rum, ett Gym, ett lekrum och ett litet "stall
- gärna CC men inga store saker
- det är min PGC som ska bo där, det är två småbarn och två barn (och två ungdomar såklart) det ena av dem stora rumme ska vara ganska natur vänligt och det andra ska vara lite blandat med musik och hästar, i trädgården vill jag gärna ha en pool och solstolar och gärna några leksaker t.ex Kojor gungor, fjädergungor m.m och så vill jag ha ett garage med två bilar

säg till om jag ska beskriva mer

http://thesimsinmyfreakingbrain.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:03

Jag förstår.

 
Ingen bild

Em

22 maj 2013 15:47

Glömde en liten sak..
Store saker får du gärna skippa och det ända CC måste komma från TheSimsResource för min dator vägrar ladda ner annat CC :)

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:04

Okej.

 
Ingen bild

Lina

22 maj 2013 17:49

Hej hej!

- 4 sovrum (ett för två vuxna, ett rum med pastell-tema för tre tjejer och ett rum för tre killar, inget speciellt tema och så ett rum med två spjälsängar.. Ja, alltså ett rum för småbarn)och helst 3 badrum.
- Modernt
- Gärna modernt, förutom om tjej-rummet som jag skrev om här ovanför.
- Skulle gärna vilja ha ett gym och ett konst/musikrum
- Vill ha det möblerat. nedladdade saker går bra, för de hänger med när man laddar ner, va? :o
- Har tänkt hur länge som helst att jag ska starta en PGC, ända sen jag läste reglerna innan alla andra började med utmaningen. Men det har inte blivit av än, förrän nu när jag precis skapat en grundsim och så. Därför vet jag alltså inte hur många de kommer bli och så..
Men förmodligen så blir det alltså rätt så många simmar.

Trädgården ska vara rätt så stor, gärna med en pool och någon slags lekplats med gungor och så.
Nu tror jag inte att jag glömt något, annars får du säga till :)

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:04

Ser bra ut

 
sqlinda

sqlinda

22 maj 2013 18:04

1.5 sovrum! (Alla sovrummen ska vara uppe) 4 Badrum ( 2 uppe och 2 nere)
2.Modern och strandaktigt
3. Första rummet:
Ska vara föräldranas sovrum! Ska vara ljusblå och brevid deras säng ska ett fönster vara! (Om du sitter på en säng rakt fram så ser du en vägg och till höger ska du placera en fönster!
Basfärger på första rummet: Ljusblå och Vit!

Andra Rummet:
Beigefärgat med vit
Klassisk tonårsrum med bokhylla, och skrivbord!

Tredje rummet (Bebis Rum)
Grundfärger: Rosa och vit! (Inte för tjejig rosa utom lagom!
Ska innehålla: 2 Spjälsängar och fina prynader på väggen och leksaker.
Fjärde rummet: Likadant som tredje fast med havsblå färg och vit

Femte rummet: Ska ha mintgrön färg och ska vara med barn!
Basfärger: Vit och Mintgrön

4. Barnrum där barn kan umgås! Ta med lekhagen, gåstolen , leksaker + en soffa och bokhylla där föräldrarna kan läsa för en!
Bibliotek
Gymm

5. Vill inte ha med store saker men ta med nedladdade cc så länge dem e buggfria.

6. 6-7 st ska bo där! EN familj som är familjeinriktad där dem får stöta många problem men nöjer med det ;D! En klassisk film du :D

Övrigt som jag kanske har glömt:

2 våningar!
Expansionspaket:
Årstider Leva Livet (Leva livet har jag beställt så den kommer överimmoron)
Använd spiraltrappor

Hallen ska kännas hemtrevligt och lugnt och när man kliver in så rakt fram är det en spiraltrappa och vänster om en är det vardagsrum och höger ett kök!

Inga Källare!

Obs:
Om du har fått några konstiga kommentarer från mig så är det för att min dator buggade.

Hoppas det inte blev för mycket! ocH KAN DU INSTALLERA det som Sims3Pack? Ladda inte upp den på exdchange tack!
Ladda upp den på Mediefire och jag vill ha privat!
Med lösen!
Kommentera åt mig om lösen :D

http://sqlinda.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:05

Inga konstiga kommentarer. Det är lungan.

 
Ingen bild

Albin

22 maj 2013 18:26

Hejsan! Jag bara älskar huset du byggde till Saras PGC. Jag vill önska ett hus.

-Huset ska vara för två syskon som tänker bo ihop hela livet, båda två
funderar på att skaffa familj som ska bo i samma hus.
-Det ska vara två sovrum med dubbelsängarna till syskonen, tre sovrum till barnen ( ett singel flick tonårsrum, ett tjej och pojk barn rum men en spjälsäng och ett pojk tonårsrum )
-Huset ska vara i en modern stil
-Det ska finnas 1 badrum på nedervåningen och två på övervåningen.
-Det ska vara 3 våningar + en källare med gym.
-På tredje våningen ska det finnas ett ställe där simmarna kan måla, spela på datorn och göra läxorna. Alltså ska det vara en hobby vånings.
-Sovrummen ska vara på andra våningen.
-På andra våningen ska det också finnas ett litet vardagsrum med bokhylla och TV med tv spel
-Kök, badrum, vardagsrum och matsal på nedervåningen
-Baksidan av huset ska ha en pool, en altan med en plats där man kan äta och en grillplats.
-Dekorera gärna med blommor och andra saker på husets baksida och framsida.
-Jag har Universitetsliv och Övernaturligt.
-Huset ska helst innehålla mycket CC

Tack på förhand. ( Hoppas du fattade min önsking, grammatiken är inte den bästa )

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 19:06

Okej förstår

 
Simmer Nea

Simmer Nea

22 maj 2013 19:43

Jag har en legacy familj som behöver ett nytt hus. Familjen består av 2 småbebisar, 2 tonåringar, 2 ungdomar och 2 vuxna.
-5 sovrum och 4 badrum, 1 sovrum skall vara till mamman och pappan (helst havsblåa tapeter och strandtema),ungdomarnas sovrum ska vara kreativt med stafli och gitarr och mycket utrymme på väggarna. tonåringarna ska ha skilda sovrum, det ena ska vara sportigt med en springmaskin och gröna eller blåa tapeter (ta det du själv tycker passar bäst) det andra tonåringsrummet ska innehålla en dator och vara lite nördigt och tapeterna får vara limegröna (eller mörkgrönt). Bebisarna (tvillingarna) är flickor så tapeterna får vara röda eller rosa och såklart inrett med bebissaker
-det får inte vara för lantligt men inte heller för modernt, utan snarare ett familjehus, så familjestil!
-vardagsrummet får ha tapeterna på bilden http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-ab9c50d71efae44c3e5f43a150127ed95194a653e629d.jpg/version-14b18703d6b9e035573121acd00440ad/ som finns om du går in på länken, fast det blåa orange och det vita får vara vitt ;) Köket får vara nått där en stor familj kan äta frukost, middag och äta (du kan få välja tapeterna), fast det skall inte vara så värst modernt. Badrummena får ha olika färger (inte samma färg i två badrum).
-Nej, det behövs inget speciellt rum
-Du får använda nedladdade saker men helst inte store-saker och ja, jag vill ha det inrett
-du kan läsa om hur familjen såg ut för en tid sen http://livetisims.bloggplatsen.se/2013/04/29/9785573-familjen-scroll/ (om du går in på länken) Dock har det ju kommit 2 nya medlemmar men dessa 2 är ju så små ;)
-förövrigt vill jag ha 3 våningar, fast på tredje våningen så ska endast bebisarna sova, och där ska också finnas deras badrum, föräldrarna är det ingen skillnad med dom kan sova på både 2:a och 1:a våningen, ungdomarna kan helst få sova på 2:a våningen, tonåringarnas rum hoppas jag att ryms på 2:a våningen, köket och vardagsrummet+ett badrum på nedersta våningen, 2 badrum på 2:våningen, ett garage behövs INTE men en parkeringsplats eller 2 skulle inte vara helt fel, mycket växter och träd skulle också vara trevligt
-jag vill ha detta hus privat
ÄLSKAR DITT HUS SOM DU BYGGDE TILL SIMSDELUXE! Och din PGC är bra! :D :D :D :D :D

http://livetisims.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

23 maj 2013 09:00

Okej, meddelar när det är klart. Kul att du gillar det!

 
Ingen bild

sqlinda

22 maj 2013 22:53

Ignorera den första kommentaren du fick av mig utom du ska göra den senaste kommentaren om hus önskning jag skrev!

aquarellepgclegacy

22 maj 2013 22:55

Okej!

 
Ingen bild

Emma

25 maj 2013 15:31

1. Det ska vara ett stort hus så kanske 10 sovrum och 2 stora toaletter och 2 småtoalletter

2. Det ska vara modernt

3. alltså det spelar ingen roll , inte lantligt i alla fall.

4. Kanske ett rum där de kan relaxa kanske bastu eller ett rum med brasa soffor och böcker och en dator

5. Köket , det största sovrummet ( till föräldrarna ) , badrummen + tvättstuga , vardagsrum , relaxrum , 2 bebis rum ( tjej och kille ) , 2 typ tonårs rum ( tjej o kille ) ,2 småbarns rum ( tjej o kille )ska vara inrett
Det ska vara CC , alltså nerladdade grejer :)

6. Min PGC ska bo där och jag tänkte att det kunde vara bra att ha ett stort hus så man får plats med alla barn ( om du tycker att det ska vara mer sovrum kan du fixa det ;) ). Då kan jag använda huset länge liksom. :)

aquarellepgclegacy

25 maj 2013 18:41

Okej, det kan ta ett tag men det blir gjort.

 
Lilly

Lilly

26 maj 2013 11:18

ta förässten inte med universitetsliv saker jag måste avinstalera det så...

http://Thesimsinmyfreakingbrain.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

26 maj 2013 11:19

Okej, bra att veta.

 
Ingen bild

Em

26 maj 2013 18:38

Sorry, jag glömde en liten detalj..
Skulle du kunna ladda upp huset på Exchange.
För låt för att jag är så glömsk^^

aquarellepgclegacy

26 maj 2013 19:03

Jo visst om exchange vill funka så.

 
Lilly

Lilly

31 maj 2013 21:08

småbarnen har nu växt upp till barn och barnen har växt upp till tonåringar nu :) bara så att du vet ;)

http://Thesimsinmyfreakingbrain.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

31 maj 2013 21:33

Okej bra att du uppdaterar mig.

 
Ingen bild

Sannakia

31 maj 2013 22:25

Jag vill ha ett stort hus!
6-8 sovrum
och 3-4 badrum (2 privata och en stort t ex)
Jag vill ha ett stort och modernt hus!
Färgerna ska vara vitt, svart och beige/brun typ
Jag skulle vilja ha en trädgård med lyxig relaxavdelning, pool och gärna en lustgård eller något liknande med växter! Jag skulle också vilja ha ett arbetsrum och ett gym.
Jag vill ha ett färdigt möblerat hus och du har fria händer att använda store innehåll mm.

I huset ska min nyaste familj bo. Det är en ensam mamma som är politiker, hennes två tonårsdöttrar och deras jobbiga lillebror. Mamman brukar jobba mycket och hon jobbar gärna hemifrån. Ena dottern älskar naturen och hon sitter gärna ute dygnet runt. Andra dottern är en fjortiz och hon sitter mest framför datorn. Lillebrodern är en kaxig typ som ofta struntar i läxor och kör en massa bus. Jag vet inte riktigt vad du menar för motivering men hoppas detta räcker!

Kram

aquarellepgclegacy

31 maj 2013 23:43

Okej, det kan ta ett tag. Men det kommer.

 
Ingen bild

Sannakia

1 juni 2013 09:40

Tack så jättemycket!

 
Kia

Kia

4 juni 2013 21:01

Hejsan liksom du har jag också en sims blogg. Jag undrar om du skulle kunna göra ett drömhus till mig som jag kan lägga upp på min blogg? Tacksam för snabbt svar!
Kram

http://thesims3-ts3.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

7 juni 2013 10:52

VI får se. Har jättemycket önskehus att bygga just nu.

 
Lilly

Lilly

7 juni 2013 11:54

skulle du kunna byta ut arsitektur blocket mot en karaoke maskin också vill jag gärna ha en kareoke maskin i vardagsrummet också och så vill jag inte ha några häst saker i något av rummen och inget stall heller (förlåt, men huset blir till generation 2 istället)

http://Thesimsinmyfreakingbrain.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

7 juni 2013 12:23

Okej. Ingen fara.

 
Elina, The Sims Historier

Elina, The Sims Historier

7 juni 2013 17:00

Tjoho!

Här kommer mitt önskehus, förstår att kön inte är direkt liten men slänger upp den här ändå så får jag se när och om du har tid att göra den. :)

Det som behövs för att lämna in en önskan:

- 2 våningar, 4-5 sovrum, ett sovrum för föräldrarna, ett småbarnsrum med minst 2 spädbarnssängar, 2-3 andra sovrum där barn eller tonåringar kan bo. Om du gör två rum behöver ett av dem vara inrett för två personer. 3 badrum, ett av badrummen kan gärna vara i anknytning till föräldrarnas sovrum.

- Modernt hus med ljusa färger, gärna rätt stora fönster. Utanför får det gärna finnas pool, uteplats och växtlighet. Ett garage vore trevligt också.

- Interiören kan gärna vara modern men gärna lite klassiskt också så det blir hemtrevligt. Mycket färger, som alla andra såg jag SimsDeluxe hus och har inget emot en lika färgglad interiör.

- Ett arbetsrum

- Möbler får du använda hur mycket du vill, har alla expansions och prylpaket. Nedladdade saker är helt okej om det inte är från store.

- Suprise suprise så är huset till min PGC (alla verkar ha en PGC nu). ;) Är själv hellre än bra på hus och då jag såg vad du skapat innan så tänkte jag göra ett försök här. Vet inte om du gillar eller ogillar fria tyglar men har inte en så väldigt detaljerad vision över huset så tänkte att det vore kul om du fick göra lite som du känner.

Ha det awesome! :)

http://thesimshistorier.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

7 juni 2013 18:49

Börjar så fort jag kan.:)

 
Linda

Linda

7 juni 2013 19:32

Hej! Här kommer mitt önskehus. Förstår om det tar tid, för det var inte några som har önskat hus :)

Huset ska vara i 2 våningar, 1 sovrum till föräldrarna, 2 stycken tonårsrum ett rum ska vara inrett i tjejaktigstil och det andra i pojkaktigt, 1 rum till bebisar/småbarn och ett rum med en dubbelsäng i - alltså 4 rum + 1 rum till bebisar/småbarn. 2 stycken badrum.

Jag vill att huset ska vara modernt inrett. Men En ganska stor pool, leksaker till barnen som gungor mm, en uteplats med grill och ett stort bord där familjen kan sitta och en swimming pool. Gärna ett garage där dem kan ha bilen.

Interiören ska vara modernt med ljusa färger men ändå mysigt :)

Jag vill att det ska finnas ett gym, ett Tv-rum, kök, matsal, 2 badrum, 4 sovrum och 1 rum till småbarn/bebisar och ett rum med musikinstrument, dator, bokhylla, kanske biljardbord, pingisbord eller schakbord eller vad som helst :)

Jag har alla expansionspaket utom destinationvärlden, använd inte saker ifrån store :) Gärna cc och jag har bara prylpaketet disel, så använd inget prylpaket utom disel :)

Huset är till min PGC är på generation 3 nu, och jag har använt samma hus ett tag nu, så skulle vara kul med ett annat hus. Men jag suger på att bygga hus :)

Ha det bra! :D

http://sims3bloggen.devote.se

aquarellepgclegacy

8 juni 2013 16:51

Lägger till dig i kön.:)

 
Tove

Tove

8 juni 2013 10:47

- Fem sovrum. Ett till föräldrarna, ettill en tonårskille (rummet ska helst räcka till ungdomen också), ett till en tonårstjej som också ska räcka till ungdomens tid. Två rum till småpojkarna i familjen (då menar jag inte småbarn/bebis). De är barn. Rummen ska också räcka länge. Suger på att möblera om. Fyra badrum. Ett lyxigt, till föräldrarna. En sminkväska, vaser, blommor och moderna saker i detta badrum. Ett ska vara enkelt och klassiskt, för gäster och de övriga ska bara vara allmänt fina.
- Jag skulle vilja ha ett mysigt och gulligt hus men ändå inslag av lantligt.
- Liiite lyxigt, det ska absolut inte ta över. men med inslag av grönt och blommigt. Det ska inte heller vara ett helt lantaktigt hus! Pastellfärger är fina men detaljer av färgrika saker skulle passa fint.
- Speciella rum: Ett mysigt kök med skåpluckor i gammeldags stil. Tv-rum med sköna soffor. Gärna en öppen eld i tv-rummet. Ett arbetsrum för karriären affärer men kan passa till annat också. Ett målar-rum med staffli, tavlor mm. Ett musikrum också. Kan du göra olika valfria rum som kan vara tex arbetsrum mm som tex atelje, gym fast fler hobby rum. Jag har liksom inte tagit reda på barnens framtid. Logikrum kanske... Också flera rum. Bibliotek också!!
- Inrett med möbler tack! Du har fria händer att använda Store-föremål. Har Övernaturligt, Kvällsnöjen, Leva livet, årstider, drömjobb, katy perry sötsaker, I Rampljuset. Nedladdade saker är också okej.
- De som jag hade tänkt bo i huset är min PGC familj som idag bor i grundarens partners hus i staden. Huset är väldigt litet. Familjen består av grundaren, partnern, fyra barn: tre tonåringar: två killar och en tjej och en pojke i åldern barn som är arvingen. Barnens rum består av ett pyttelitet rum med: ingenting! Fyra gula enkelsängar. Tre på raken och en vid en annan vägg. De får knappt plats. I köket står gamla leksaker och dockhus, ingenting får plats i barnrummen! Allt är huller om buller. Gamla tallrikar står och ruttnar pga att köket är för litet. Har försökt flytta men simdalerna består av 800...

Och angående rummen... Jag sa att jag ville ha två barnrum för pojkar: en pojke har blivit tonåring! Så sammanfattning: ett till föräldrarna, två tonårsrum för pojkarna, ett tonårsrum för en tjej, ett barnrum för en pojke och ett gästrum.

http://www.dreamsims.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

8 juni 2013 16:52

Lägger till dig i kön.

 
Tove

Tove

8 juni 2013 10:49

Jag vill ha privat nedladdning också

http://www.dreamsims.bloggplatsen.se

 
Kajsa

Kajsa

8 juni 2013 19:33

Hej jag vill önska ett hus med privat nedladdning. :)
-4 sovrum, ett till föreldrarna och 3 stycken rum till barn/tonåringar kanske 2 stycken tjej och ett killrum!:) Och sen 2 stycken badrum, ganska stora så dem får plats men inte gigantiskt.

-Jag skulle vilja ha ett modernt hus.

-Moderna mönter kankse lite blommigt eller nåt annat coolt mönster men det ska fortfarande vara modernt.

-Ett barnrum, för det kommer få många småbarn...

-Det går jätte bra att använda både grejerna.

-Jag tänkte använda den till min Pgc som jag har på min blogg om det går bra, och då behöver jag nåt rymligt och när
jag kollade på Saras hus som du skapat så var det helt perfekt, så nånting i den stilen. :) Och jag tycker du gör så snygga hus, du har så många bra inrednings möbler som inte jag har så då blir dina så mycket snyggare och du håller också på med en Pgc och har skapat hus som passar till pgc familjer så du vet ju vad man ska ha och sådär!

-Universitetsliv, drömjobb, lyx och design (prylpaket) och semesterparadis när det släpps för vi har förhandsbokat.
Och så vill jag ha privatnedladdning!:) Hejdå!

http://welovethesims.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

9 juni 2013 09:32

Okej, kommer ett tag. Kön är ganska lång.

 
Kajsa

Kajsa

9 juni 2013 13:25

Förresten, gör du huseni den ordning sm dem önskas eller gör du dem som verkar intressanta?:)

http://welovethesims.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

9 juni 2013 20:43

Jag gör dem i ordning. Men lägger nog ner mer tid på dem som verkar intressanta eller har en bra beskrivning om simmarna som ska bo i huset.

 
Ingen bild

Emma

9 juni 2013 13:33

Hej , jag glömde att skriva på min önskning att det ska passa en familj också så det inte är för modernt men alltså att det passar en stor familj med barn :)

 
Ingen bild

Em

10 juni 2013 14:08

Familjen har inga hästar längre
så du behöver inte bygga något stall :)

 
Lilly

Lilly

10 juni 2013 19:16

(jag lovar att det här är det sista du hör från mig) ett av sovrummen ska passa en tonårig sim som är väldigt mycket tonåring och ett ska pasa till två barn, en tjej och en kille (nu har jag gjort det längsta till både tonåringar och barn så nu kommer du inte behöva höra mer ifrån mig, lovar)

http://Thesimsinmyfreakingbrain.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

10 juni 2013 19:27

Det är ingen fara! Du får fortsätta uppdatera din önskning. Jag tar bara inte emot nya:)

 
Ingen bild

carro

23 juni 2013 21:37

- 4 sovrum och 2 badrum
- modernt
- modern interiör, ett sovrum för föräldrarna (helst mörkt lila), två pojkrum (varav ett svart & vitt och ett limegrönt), ett flickigt inrett rum för tvillingar.
- ett gym och litet bibliotek
- nedladdade saker går bra men inte store-saker
- Jag hade tänkt det för min PGC. Mamma, pappa, 2 söner, tvillingdöttrar. Jag vill jättegärna ha ett hus av dig. Men jag är så dålig på att skriva motiveringar så jaa...
- Spel jag har: Husdjur, Övernaturligt, Årstider och Universitetsliv
Juste, tvillingarna är småbarn just nu och killarna barn.

 
Ingen bild

Carro

23 juni 2013 21:38

Och jag vill ha det privat! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aquarellepgclegacy - 17 december 2013 12:02

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på VÄLDIGT länge. Har inte haft något spelsug. Ska försöka vid jul och så. Men tills vi hörs igen går ni ha en god jul och ett gott nytt år! ...

Av aquarellepgclegacy - 7 november 2013 11:05


Har inte hunnit spela så mycket med den här familjen. Har spelat ganska mycket ITF när jag väl har spelat. Så det har gått lite segt med att få en arvinge, då huset är fullt. Jag har väntat på att Hawk ska växa upp, vilket han nu gjort.   Eftersom ...

Av aquarellepgclegacy - 24 oktober 2013 15:14

Har försökt uppdatera flera gånger den här veckan men  Google Chrome har slutat fungera varje gång jag ska publicera, så jag tappade orken.. Men här kommer en uppdatering i.a.f.   Vi börjar med att Jay har blivit ett barn. Familjens andra hybri...

Av aquarellepgclegacy - 15 oktober 2013 16:14

Börjar med att säga att Erne fick gå i graven. Han buggade och kunde inte bli barn, hur jag än gjorde.. Kanske kan få det att funka genom att återuppliva honom.   Men här har ni en son till. Jay blev hans namn och är en hybrid.  Som sina varulv...

Av aquarellepgclegacy - 7 oktober 2013 17:54

Opal blir gravid, hon som inte gillar barn..  Men hon måste. Det första barnet föds och det blir en pojke. Han får namnet Hawk.   Trodde jag hade ställt in så jag får hybrider. Men det hade jag inte. Så Hawk är enbart en älva. Han fick dock en v...

Ovido - Quiz & Flashcards