aquarellepgclegacy

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Generation 1 - Ut i stora världen

Av aquarellepgclegacy - 27 maj 2013 10:51

Beau kom hem från internatskolan som tonåring. Med detta har Crimson fullbordad sin livsdröm om att uppfostra 5 barn till tonåring.. Celeste och Alice var på bal, Celest fick sig en pojkvän vid namn Roan. Winter har blivit befordrad till nivå 8 inom musik och når snart toppen av sin karriär.



Han må vara lik sin far till utseendet, men har vill läsa böcker hela tiden som sin mor. Han tar gärna med sig en bok ut i naturen.


  


Det tog inte så lång tid innan det var dags för ett födelsedagsfirande igen. Men den här gången började det inte så bra.. Amber skulle blåsa ut ljusen på tårtan. Men det ville inte tårtan så den satte eld på sig själv... Eh ja.. Ash och Conor var där med. 

Det blev ett nytt försök och nu lyckades det bättre. Amber fick sin födelsedag.



Nu när Crimson inte längre behöver uppfostra barn och har maxat matlagningsfärdigheten. Bestämde hon sig för att lära sig hur man tillverkar ett låtsaskompis-elixir, vilket hon gjord efter några dagar. Så Amber som har haft en låtsaskompis sen hon var liten blev väldigt glad att kunna erbjuda honom att bli verklig. Vilket han blev, så här har ni han Trasan.

Hans namn kanske är lite löjligt, men det har hängt med han ett bra tag. Dessutom kom jag inte på något bättre, så han fick behålla det. Egenskapen ond fick han att göra den här minen. Hoppas han inte ställer till för mycket problem.


Det går inte så fort som det värkar. Men nu har även Celeste och Alice fyllt år. Direkt när dem fyllt år tog dem båda och skrev anslagstesten för universitetet. Celest som har maxat gatukonstfärdigheten och har lite i målning fick ett fullt konststipendium. Alice hade inte lika tur, inget stipendium för hennes del.



Ganska snart stack dem iväg till Universitetet. Dem tog med sig Celeste pojkvän Roan. Celest ska plugga konst, Roan företagande och Alice som precis kom på vad hon vill bli, nämligen brandman, ska plugga teknik.


Här har ni dem framför deras studentkorridor.



En liten notis! Rubys son, som jag har glömt namnet på för tillfället (så många namn!), har blivit ett småbarn. SÅ det kan hända att i framtiden han tittar in lite snabbt. Har hört rykten också om att Ash och Conor väntar barn!

 
 
sqlinda

sqlinda

27 maj 2013 18:12

Grattis! I vilken simskategori till hör hon? Är hon i ungdom? Då har du kommit till generaiton 2!grattis:D

http://sqlinda.bloggplatsen.se

aquarellepgclegacy

27 maj 2013 18:14

Japp Celeste är en ungdom, så så fort hon har kommit hem från universitetet så börjar allt om igen. Och tackar!:)

 
Candoris

Candoris

27 maj 2013 21:25

Brandman! :D me like!

http://thesimsblogg.wordpress.com

aquarellepgclegacy

27 maj 2013 22:22

Ja jag med! Det kom upp som en av alternativen när jag fick välja livslångönskan, så why not!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aquarellepgclegacy - 17 december 2013 12:02

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på VÄLDIGT länge. Har inte haft något spelsug. Ska försöka vid jul och så. Men tills vi hörs igen går ni ha en god jul och ett gott nytt år! ...

Av aquarellepgclegacy - 7 november 2013 11:05


Har inte hunnit spela så mycket med den här familjen. Har spelat ganska mycket ITF när jag väl har spelat. Så det har gått lite segt med att få en arvinge, då huset är fullt. Jag har väntat på att Hawk ska växa upp, vilket han nu gjort.   Eftersom ...

Av aquarellepgclegacy - 24 oktober 2013 15:14

Har försökt uppdatera flera gånger den här veckan men  Google Chrome har slutat fungera varje gång jag ska publicera, så jag tappade orken.. Men här kommer en uppdatering i.a.f.   Vi börjar med att Jay har blivit ett barn. Familjens andra hybri...

Av aquarellepgclegacy - 15 oktober 2013 16:14

Börjar med att säga att Erne fick gå i graven. Han buggade och kunde inte bli barn, hur jag än gjorde.. Kanske kan få det att funka genom att återuppliva honom.   Men här har ni en son till. Jay blev hans namn och är en hybrid.  Som sina varulv...

Av aquarellepgclegacy - 7 oktober 2013 17:54

Opal blir gravid, hon som inte gillar barn..  Men hon måste. Det första barnet föds och det blir en pojke. Han får namnet Hawk.   Trodde jag hade ställt in så jag får hybrider. Men det hade jag inte. Så Hawk är enbart en älva. Han fick dock en v...

Ovido - Quiz & Flashcards